Feb 15, 2011

Vintage

Vintage... what a nice word. Everyone loves it now...

BUT some years ago, growing up in Cuba, no one seemed to like old clothes. No one but me. Since I couldn´t afford new clothes, I grew up wearing clothes my parents used to wear when they were young, and I seriusly loved it. My mom´s pants, dress and elastic shirts. My dad´s sweaters... I loved the fabric, texture and patterns... I have always liked old things and masculine clothes and shoes...

And nowadayws I still do. I just don´t get used to calling them ¨vintage¨. For me they are still old second-hand stuff with a history. Last week I bought this nice shirt and this pair of boots at a second-hand shop. I just love them. What do you think?

                                                                   ************

Vintage... Qué palabra tan bonita, no? A todo el mundo le encanta...

PERO hace algunos annos, cuando yo estaba en Cuba, a nadie parecía gustarle las ropas viejas/usadas. A nadie excepto a mí. Como no podía comprar ropa nueva y de moda, pues crecí usando algunas de las ropas que mis padres usaban cuando eran jóvenes: los pantalones campanas y las camisas elastizadas de mi mamá; los suéters de mi papá. Y la verdad es que me encantaban! Las telas, la textura, los dibujos... Siempre me han gustado las cosas viejas y los zapatos y ropas masculinos.

Y aún hoy día me gustan, solo que no les llamo ¨vintage¨. Para mí, esas cosas son simplemente cosas viejas de segunda mano con una historia detrás. La semana pasada compré esta camisa y este par de botas en una tienda de segunda mano. Simplemente me encantan! Y a ustedes qué les parecen?


No comments:

Post a Comment